Tuesday, April 26, 2011

KESIMPULAN

Daripada apa yang ummi coretkan sebelum ini ternyata dunia zaman ini 'terlalu pelik'.Sekiranya kita ada jawatan atau kita mengenali 'orang atas' maka kita akan dilayan dengan baik.

Kesan daripada tindakan ayah itu, ummi dapat melihat 'pandangan serong' dari nurse- nurse dalam wad tersebut.

Bagi ummi, biarlah apa pandangan dan pendapat mereka tentang ummi dan ayah.Yang penting anak ummi kembali sihat selepas ini.Biarlah apa yang ayah lakukan itu dapat memberikan pengajaran buat doktor ????? supaya jangan hanya memandang bulu.Walaupun kami ni semua hanya 'orang kampung' namun kami berhak mendapat layanan dan rawatan yang sama rata kerana kami juga kakitangan awam dan kami juga rakyat Malaysia.

Pujian ummi tujukan buat seorang nurse berbangsa cina yang sangat- sangat baik dalam memberikan perkhidmatannya.Tak sempat pula ummi bertanyakan namanya.

Buat nurse yang baik dan ikhlas dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka ummi doakan semoga mereka akan terus dilimpahkan rezeki dan rahmat dari Allah.Bagi nurse yang sebaliknya pula ummi doakan semoga Allah memberikan petunjuk buat mereka supaya dapat mereka berfikir secara waras seandainya mereka di tempat ummi dan ayah bagaimanakah perasaan mereka apabila anak diperlakukan seperti bahan kajian?????

Renung- renung dan fikir- fikirkanlah..........


No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...