Tuesday, November 16, 2010

PDA KE ULU YAM, SELANGOR

13.11.2010

Balik saja dari Majlis Graduasi anak2, ummi dan family bersiap2 pula nak ke Ulu Yam, Selangor.esok majlis persandingan adik ayah (siti hajar) sebelah pengantin lelaki pula (azuan).Penat juga tapi yang memenatkan dan menyedihkan ummi apabila terpaksa menggunakan PDA (kereta ummi- kancil 660cc).Kalau diikutkan memang xda langsung dalam perancangan kami untuk menggunakan PDA,tetapi disebabkan beberapa perkara yang ummi rasa xperlulah dicoretkan di sini.... kami terpaksa mengalah.(ada sedikit episod terkilan di sini).

Selalunya PDA ni hanya ummi gunakan untuk ke pejabat dan sekadar bersiar- siar dengan family di hujung minggu.Paling jauh pernah ummi gunakan sekadar ke Taiping.Dari awal perjalanan PDA mula menunjukkan "rasa xselesanya".Jarum temperature bergerak2 seolah- olah menunjukkan tanda protesnya.... hahahahahah..... pandai keta ummi!!!!

Tapi alhamdulillah, dengan izinNya kami selamat sampai dan selamat pulang dari sana.walaupun ada beberapa episod yang tidak enak dan tidak seronok yang berlaku (akan ummi ceritakan di lain entry).

Ummi sertakan gambar- gambar sepanjang dalam perjalanan.dan jurufotonya adalah anak dara ummi.












ummi siap sembang2 lagi dengan PDA, minta dia 'berkelakuan baik'.di sebalik peristiwa ni ada pesanan untuk diri ummi sendiri: jangan kita lupa diri andai kesenangan yang Allah berikan, renung2kan kembali di zaman kita susah.dan jangan jadi kacang lupakan kulit

No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...