Tuesday, December 28, 2010

PDA CEDERA

huhuhhuhuhuhuhuh

pagi- pagi ni ummi dah cederakan PDA. Rasanya ummi bawa PDA macam biasa saja pagi ni. Ummi parking pun di tempat yang biasa ummi parking. Sedar- sedar dah bunyi macam hentaman. Mula- mula ummi ingatkan botol- botol air yang ummi bawa tu jatuh. Botol- botol air tu ummi bawa untuk berwuduk waktu zohor nanti kerana diberitakan pada hari ini tiada bekalan air. Ummi abaikan saja bunyi tu sehinggalah ummi sedar PDA dalam kedudukan yang tidak betul. Masa ni kaki tangan dah 'ketaq' sebabnya bila ummi jengukkan kepala ke luar, PDA dah 'melampaui' had yang sepatutnya. Ummi pasti bunyi tadi adalah bunyi PDA melanggar tebing tempat ummi parking. Perlahan- lahan ummi perbetulkan kedudukan PDA.

Keluar dari PDA ummi belek- belek badan PDA, memang nampak kesan terkopak pada badan PDA. Tapi ummi hanya belek- belek macam tu saja sebabnya 'ada perasaan malu' pada mata- mata yang memandang. Sampai ke saat ni ummi masih berdebar- debar risaukan keadaan PDA.

Ummi tersedar mungkin kejadian ni sebagai peringatan pada ummi yang tidak tahu mensyukuri nikmat. Semenjak dua ni, ummi selalu mengeluh tentang 'kekuatan' PDA.Dengan hanya 660cc memang kadang- kadang ummi rasa perlahan terutamanya selepas berhenti di lampu isyarat. Terasa lambat benar PDA 'nak mula mengorak langkahnya' kembali selepas 'berehat' di lampu isyarat yang bewarna merah.

ampunkan ummi Ya Allah, atas sikap ummi yang tidak tahu bersyukur


No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...