Friday, December 17, 2010

ADA GUSAR, ADA RISAU, ADA SEDIH, ADA SAYU DI HATI UMMI....(bhgn 2)

Ummi perlu menerima hakikat along perlu menggunakan cermin mata. Hanya doa yang ummi panjatkan moga- moga di masa hadapan mata along akan beransur- ansur pulih dan tidak perlu lagi menggunakan cermin mata. Untuk angah pula ummi doakan keputusan pemeriksaan mata tadi adalah tidak tepat. Ummi akan membawa angah untuk melakukan pemeriksaan mata lagi tapi di kedai yang lain pula.ummi terkilan dengan pekedai tersebut kerana tidak mengendahkan permintaan ummi untuk melakukan pemeriksaan sekali lagi pada mata angah. Banyak benar episod terkilan ummi. 'kecik' benar hati ummi.

Balik dari kedai ayah ajak ke pasar malam untuk membeli buah anggur. Ummi dan anak- anak hanya menunggu di dalam kereta. Ummi minta ayah belikan sekali daging setengah kilo.pagi esok ler baru dapat ummi masak Anak- anak ummi sibuk bertanya kenapa kami hanya menunggu dalam kereta? Hahahahahaha jawapannya wahai anak- anakku " sekiranya kalian bertiga juga keluar, jenuhlah ummi dan ayah nak 'mengepung' kalian bertiga". Untuk memujuk mereka juga memujuk hati ini ummi berikan dua pilihan dan satunya akan dicadangkan kepada ayah. KFC @ MC DONALD? Keputusannya KFC dan sebaik ayah masuk ke dalam kereta ummi kemukakan cadangan tersebut. Mulanya ayah bantah tapi setelah anak- anak menyokong ummi, ayah akur. Kami pulang ke rumah untuk solat Maghrib dahulu.

Kemudiannya:









Selepas balik dari KFC ummi ajak ayah meronda sekitar "Bagan".Pukul 10.30 malam baru kami sampai di rumah dengan ketiga- tiga "putera dan puteri" kami telah "melabuhkan tirai".

Ummi rasa akhirnya ummi dapat menerima "ketentuan" ini walaupun ADA GUSAR, ADA RISAU, ADA SEDIH, ADA SAYU DI HATI UMMI......

ALHAMDULILLAH

No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...