Thursday, September 15, 2011

TERIMA KASIH

Petang semalam selepas habis waktu pejabat, seperti biasa ummi melangkahkan kaki menuju ke tempat parking kereta.Dari jauh sudah kelihatan tayar belakang PDA sebelah penumpang agak kempis sedikit dari biasa.

"hmmm tayar pancit."

Ummi cuba fikirkan apa yang perlu ummi lakukan.Ummi telefon adik pejabat ummi, tok siak.Tak dapat jawapan.Lantas terus ummi hubungi ayah.Selepas berbincang ayah bersetuju untuk mengambil ummi selepas mengambil along pulang dari sekolah.Pada mulanya ayah mengesyorkan agar ummi cuba pandu perlahan ke kedai tayar yang berhampiran.Namun seperti biasa, ummi yang sangat- sangatlah 'berani' ni sanggup menunggu hingga jam 6.30petang di pejabat daripada memandu kereta yang pancit.Huhuhuhuhuh lagi sekali ummi tewas sebelum bertempur..

Ummi kembali ke dalam pejabat.Di sini tok siak, terus menuju ke PDA untuk melihat keadaan tayar.Semasa menunggu dalam pejabat, Mahani menawarkan diri untuk menghantar ummi pulang.Ummi menolak kerana ummi perlu menunggu ayah.Ummi akan pulang bersama anak- anak menaiki avanza dan ayah pula membawa PDA ke kedai tayar.Tok siak menawarkan dirinya tanpa ummi pinta untuk membawa PDA ke kedai tayar .Di saat sebegini memang payah untuk kita mendapat rakan- rakan yang boleh membantu tanpa kita pinta.

Seronok berkawan dengan adik- adik ni...... Nadia,tok siak,bob dan mahani.Semuanya baik- baik walaupun otak sedikit gila- gila dan sedikit blue.Berkawan dengan adik- adik nii mengubah persepsi ummi tentang adik- adik pejabat niiii.Pengalaman ummi yang lepas cukup mengajar ummi batas- batas untuk berbaik dengan seseorang.

Apapun terima kasih pada mereka berempat.Walau pun kak siti hanya menumpang kat pejabat hampa niii hampa tetap terima kak siti seadanya...huhuhuhu

Dah- dah tak mau sedih- sedih.......

No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...