Wednesday, October 6, 2010

ALANGKAH INDAHNYA..

Dalam perjalanan balik dari pejabat semalam, ummi seperti biasa akan tersangkut dalam kesesakan sementara dekat lampu isyarat masuk ke Alma.Alhamdulillah semalam ummi sempat juga "cilok" masuk ke kanan walau lampu dah hampir- hampir merah.Tapi ummi berada di laluan kiri dan ummi terpaksa perlahan- lahan perlu kembali ke laluan kanan kerana hanya ada satu laluan di depan.

Ummi macam biasa, perlahan- lahan cuba untuk masuk ke laluan kanan tapi yang sedihnya ada satu kereta (ummi xpasti kereta apa) langsung tidak pedulikan "kereta kecil" ummi.Tapi alhamdulillah ada satu kereta di belakang memberikan laluan untuk ummi.Terus ummi angkatkan tangan tanda terima kasih.

Kereta masih bergerak perlahan- lahan, dan di depan sana ada satu simpang lagi.Terdapat sebuah kereta menanti untuk keluar dan ummi memberikan laluan untuknya.Dan alangkah indahnya isyarat tangan di angkat tanda terima kasih.Ummi memang tak mengharapkan tanda terima kasih tapi bila seseorang yang berkereta besar,elok rupa paras dan ada budi bahasa.... ALANGKAH INDAHNYA...



1 comment:

  1. Salam Puan Aishah,

    Alangkah indahnya kalau semua manusia berbudi bahasa bersopan santun.

    ReplyDelete

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...