Wednesday, March 21, 2012

ABG NGAH KENA BULI

Dah bersawang agaknya blog ummi ni.Heheheheh angin 'segan' dah mai!!!!!Ni paksakan juga diri nak menceritakan kisah anak bujang tengah ummi.
Alkisahnya....... abang ngah ni dah masuk minggu kedua ke sekolah dengan ditemani mertua ummi (anak2 ummi panggei mak- sebab dari kecik dijaga oleh mertua).Abang ngah seakan- akan takut untuk ke sekolah.Di rumah waktu bangun dan bersiap seperti biasa.Cuma sampai saja di kawasan sekolah dia tak mahu turun dari kereta.Terpaksa ayah membawa ke rumah mertua dahulu dan mertua ummi pula terpaksa menghantar abang ngah dan menemani dia seketika di sekolah.Dengan tok sekali terpaksa beratur semasa perhimpunan.Mujurlah mertua ummi ini dah dikenali di sekolah kerana abang, kakak juga adik- adik ipar ummi semuanya bersekolah di sekolah yang sama.Hai laaahhhh anak bujang tengah ummi!!!!!! Setahu ummi kamu ini memang anak yang kuat tetapi mengapa tiba- tiba kamu lemah.Dah pelbagai cara ummi pujuk kamu.Dari cerita tentang malaikat (Kiri dan Kanan-Raqib & Atid) cerita tentang kehebatan Allah yang sangat melindungi kanak- kanak sehinggakan ummi kamu telah banyak kali bertukar menjadi NAGA........ Kamu masih takut.......Pening kepala ummi ni wahai anak!!!!!!
Mungkin kamu masih teringat peristiwa kamu dicekik dan disekat sehingga kamu jatuh berguling di saat kamu masih lagi belum sihat.Ummi tak menyalahkan kamu wahai abang ngah cuma ummi sangat- sangat risaukan kamu.
Ummi doakan moga Allah berikan semula keberanian buat kamu kerana ummi sangat tahu kamu bukanlah seorang anak yang malas untuk ke sekolah.


ALLAH YA ALLAH

** Hanya ENGKAU yang dapat mengembalikan keberanian buat anakku**

No comments:

Post a Comment

CERITA LAIN

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...